Friday 7 May 2010

Parking

Di sebuah daerah di Amerika..

Dup Dap Dup Dap...

Jantung gua berdegup kencang. Arteri gua mengecut. Otak gua makin sempit. Jiwa gua makin kacau. Hati makin tak tenteram.

" In eight hundred meters, exit left and arriving destination" ujar awek GPS. Gua hampir hampir jatuh cinta dengan awek GPS sebab suara dia merdu. Gua tekan pedal minyak, RPM naik sampai 7, enjin gegar bagai nak pecah. Rata-rata jarang anak Malaysia yang ada GPS dan memandu di Amerika. Gua nak senyum bangga macam biasa tapi keadaan semakin genting....

" Arriving at destination" ujar awek GPS lembut. Gua hampir jatuh cinta lagi.

"Parking penuh" getus gua. Ada satu tempat kosong, terus gua drift masuk parking. Sengih-sengih gua bangga.

Dari jauh gua nampak kelibat seorang polis naik motorsikal macam dalam cerite terminator datang menuju ke arah kereta gua. Tak ubah seperti polis jahat dalam terminator 2. Cepat-cepat gua capai jaket kulit hitam, spek hitam dan meraba-raba kat seat belakang, tempat biasa gua letak pump gun. Jari kanan gua dah ready nak tarik picu kalau tangan polis tu bertukar jadi besi lembut.

Hati gua makin tak tenteram, Perut gua makin meroyan. "Time gua sakit perot la lu nak ajak main tembak-tembak".

"Sir, u can't park here, this place reserve for handicap driver" ujar Polis Jahat sambil jari kanan tunjuk ke arah signboard.

"Ah apa beza gua dengan orang handicap, perut gua buat gua jadi handicap" getus gua dalam hati.

Gua sengih-sengih malu, gua bukak spek hitam, simpan jaket dan sorokkan pump gun gua. Gua terus parking kat tempat lain.

"Kecik benar signboard untuk parking orang kurang upaya", gua masih living in denial.

*2 minggu sebelum, di The Curve,Kuala Lumpur*

Parking penuh, tempat orang kurang upaya pun penuh. Gua berhenti kereta kat tepi, usyar line kalau ada kereta nak keluar.

Dari jauh gua usyar ada 2 mamat berbadan sempurna dan gigi tersusun rapi beramah mesra sambil berjalan. Gua agak sceptical melihat gaya mereka bermesra. Hubungan cinta terlarang pada kiraan gua. Gaya pemakaian baju sukan seperti baru pulang dari gymnasium. Gua buat acuh tak acuh.

"Tit Tit" bunyi sistem penggera kenderaan. Gua tengok diorang masuk kereta dan kerete itu diletakkan di tempat letak orang kurang upaya.

"Cacat mental" ujar hati gua spontan.


1 comment:

  1. haha..aku dapat parking kt 'single woman driver'..agak2 kalo dh kawin bleh lg ke parking situ?

    ReplyDelete