Tuesday 13 April 2010

peristiwa manis...

Hari ini gua dan sahabat sejati gua bertekad menulis sebuah blog. Kali terakhir gua semak Kamus Dewan erti blog tak wujud lagi dalam bahasa melayu. Prasangka gua Ketua Lembaga Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka belum meluluskan lagi perkataan blog dalam bahasa melayu sebab dia baru main MIRC tatkala rata-rata lelaki seangkatannya sudah mempunyai hubungan dengan artis.


Kadang - kadang gua moral down membaca blog-blog manusia satu zaman ngan gua. banyak kisah sedih dan gembira kerana seseorang. Lu orang bayangkan kalau untuk post 2009 label "cinta" ade 459 post. Gile ape lu nak jatuh cinta 459 kali setahun. Gua baru je sekali jatuh cinta sepanjang hidup gua. Kalau post "putus cinta" ade 387 setahun. Gua tak boleh nak bayangkan kehidupan seharian lu. Menteri Pembangunan Wanita pon gua ingat tak boleh nak tolong.

(Macam blog gua best jer kan nak kutuk-kutuk blog lain...hahahaha....kalau lu orang tak suke...jangan bace)


Gua dan sahabat sejati gua bertekad untuk berkongsi rona-rona kehidupan dari sudut mata kaca kami.














Nota Kaki
*bukan Ketua Lembaga Pengarah Dewan Bahasa dan bukan Menteri Pembangunan Wanita

No comments:

Post a Comment