Wednesday 21 April 2010

Jangan pilih jalan hitam...episod 1


"Aaahhhhhhhhhhh...gua dah tak boleh go!" bentak Pemuda Selayang sambil menghayun nota Tamadun Islam Tamadun Asia kertas 2. Hayunan itu hampir mengena patung "Helo Kitty" pemberian bekas kekasih. Pemuda Selayang mencapai bekas abu rokok, menguis kotak rokok, "placing" rokok sebelah kiri bibir. " Mane lighter gua?" tanye Pemuda Selayang sambil mencapai tuala "Hello kitty" berwarna merah jambu.

" Pink! jom, kita sembang pasal awek lu kat jamban, gua sakit perut"

Ayunan langkah Pemuda Selayang ke jamban penuh yakin bagai baru menang pilihanraya DUN Ulu Selangor.

babak dua

"ssssssshhhhhhhhhhhhhh cit cit cit cit" bunyi dari dalam jamban. Baru lepas beristinjak guna getah paip pada kiraan gua.

babak tiga

Seperti biasa pada minggu peperiksaan semua orang study bagai nak gila. Orang gila kalau tengok kami study pon geleng-geleng kepala. Menyesal gua pasang cita-cita nak jadi orang kolar putih dulu. Baik gua jadi macam Hardi Jaafar, main bola tak hebat tapi dapat gaji ribu-ribu tiap-tiap bulan. Name satu Malaysia femes.

Malam yang indah itu turn gua dan Pemuda Selayang pergi tapau "supper". Seperti biase selepas ambil order dari mamat - mamat yang tengah study,main judi, dating dan main sms sambil gelak-gelak manja (mamat ni yang paling gua tak gemar), gua capai kunci motor 110cc gua, tendang-tendang starter, nyala rokok, pulas-pulas throttle kasik campuran udara dan benzine sebati dan terus pecut. Kelajuan motor gua boleh mencecah 140km/j dengan hanya mengguna gear 1. Tapi malam tu sebab Pemuda Selayang bonceng gua, die jadi lembab sikit mcm Alex Yoong bawak kete F1.

babak empat

"Kasi bungkus roti banjir 13, roti telur banjir 8, mee goreng 3, air penerang hati Adi Putra ngan air bandung kaler pink 3, gua bagi lu 15 minit je nak siapkan order, gua ade masa depan nak pikir" ujar Pemuda Selayang tegas. Mamak tu angguk-angguk macam biase. Gua duduk diam-diam usyar awek junior lalu lalang. " boleh tahan produk tahun ni" getus gua dalam hati. (gua syak yang orang yang order air bandung mesti tengah hangat bercinta)


bersambung......(gua nak pergi ketak-ketak kan badan)


No comments:

Post a Comment