Saturday 31 July 2010

Percubaan

Minda gua berputar seperti filem...

Satu petang yang santai di tepi pantai, sebuah kafe menjual kopi....

4 jiwa sedang duduk menikmati angin petang...

seorang bujang yang inginkan sesuatu...

seorang perawan ceria yang bakal mendapat sesuatu...

seorang isteri yang telah mendapat sesuatu...

dan seorang bapa yang menjaga sesuatu...

sesuatu yang boleh bikin hati melompat,bergetar,tersenyum,berdarah...

membincangkan tentang pengalaman...

membicarakan realiti, bukan sekadar omong-omong manis, omong-omong kosong...

perit juga hidup ini..

james morrison pernah berpungjangga..

"you see life is a crazy thing, there"ll good times and there"ll be bad times, and everything in between"

sepintas gua teringat rakan baik gua berkata..

" hidup lu tak boleh samakan dengan kerja...lu tak boleh letak deadline macam kerja...lu tak boleh nak paksa siapkan macam kerja..."

amat mudah manusia berkata...

kadang-kadang gua serabut...

Hari ini gua dapat satu buku berwarna merah, terima kasih sahabat...


"O, you who believe! Endure and be more patient..."(3:200)


"And certainly, We shall test you with something of fear,hunger,loss of wealth,lives and fruits, but give glad tidings to As-Sabirun (the patient)" (2:155)



Ini yang patut gua rujuk, bukan James Morrison...

Kadang-kadang kita lupa...

Ini Gua Bersuara!!



(amacam? mendalam tak entry gua kali ini. Boleh tahan juga gua punya pujangga. Saja nak test power, tak ada kene mengena dengan life gua skang. Amacam Nik Saiful? ada tempat untuk penulis lirik untuk band lu tak? haha)

No comments:

Post a Comment